Opony szosowe krok po kroku.
Dzisiaj rozpoczynamy serię wpisów nt. opon do rowerów szosowych. W kolejnych wpisach dowiecie się:
- Jak dobierać opony i jakich błędów unikać.
- O zaletach oferowanych przez nas opon.
- Czy i dlaczego warto jeździć bez dętek.
Zapraszamy do lektury i kontaktu!
Od czego zacząć.
Opony rowerowe to Twój styk z podłożem. To od nich zależy Twoje bezpieczeństwo, wygoda oraz w bardzo dużym stopniu prędkość, z jaką będziecie ze swoją maszyną przecinać powietrze.
Pamiętając o tym, musisz ustalić jaką szerokość opony zaleca Twój producent. Możliwości przedniego i tylnego widelca w znacznym stopniu zdeterminują wybór.
Następnie ustal, do czego potrzebujesz tych opon rowerowych. Czy chcesz się na nich ścigać, trenować, czy jeździć w dalekie trasy.
Po montażu wybranej gumy, dobrze dobierz ciśnienie. Możesz skorzystać z wielu dostępnych kalkulatorów. My polecamy chociażby ten.
Opony szosowe w Sportset a sprawa polska…
Drogi i ścieżki mamy coraz lepsze. To nie ulega wątpliwości. Przez ostatnie 20 lat zarówno ilość jak i jakość ścieżek bardzo się poprawiła.
Ale…
Z perspektywy kolarza szosowego, nie zawsze wygląda to tak różowo. Ścieżki mają różną nawierzchnię. Czasami asfalt bywa już zużyty czy zniszczony. Nierzadko ścieżki budowane są z kostki „polbruk”, która stawia przed nami spore wyzwania.
Nasze obserwacje będą pisane właśnie z tej perspektywy – pasjonatów rowerów szosowych, którzy muszą przetrwać w warunkach infrastruktury coraz lepszej, ale jednak jeszcze nie doskonałej.
Oponiarskie grzeszki i przykazania kolarzy szosowych
- Troszkę skąpimy. Nie tam, gdzie trzeba. Nie zawsze pamiętamy jak ważny jest dobry stan opony rowerowej. Szosowe gumy często nie mają bieżnika i trudno jest zauważyć zużycie. A jak nie widać, to może nie trzeba wymieniać… Ale: Nie jeździj na oponie tak długo, aż stanie się kwadratowa.
- Jesteśmy tradycjonalistami. Czasem za bardzo. Opony rowerowe 23mm powinny już dawno odejść do muzeum, mimo to niektórzy z nas uparcie trzymają się tego standardu, uważając „dwudziestkipiątki” za balony. Jednak: Nie bój się nowoczesnych, szerszych opon. Naprawdę szerszych. 28, 30, a nawet 32c, jeśli tylko Twój rower na to pozwala.
- Pompujemy opony na maksa. Bo tak zawsze było. Wąsko i twardo. Ale ktoś w końcu policzył, że jak napompujesz mniej (czytaj: odpowiednio), to pojedziesz szybciej. Ten aspekt omówimy szerzej przy testach opon. Opony rowerowe warszawa są inne niż kiedyś. Są lepsze, więc: Nie pompuj opony na kamień.
- Nie zmieniamy zdania. Jak już raz napompowane, to potem już tylko dopompować. A okazuje się, że pół bara mniej to w sam raz dobry wybór na tą polną drogę, na którą która ni stąd ni zowąd zaprowadził Cię urzekający głos Twojej nawigacji. Dlatego: Dostosowuj ciśnienie do warunków.
- Nie lubimy Tubeless. Z wielu powodów. A bo to trudno założyć (wpadnij do nas, założymy je za Ciebie). A bo to mleko wycieka jak się zrobi dziura (no pewnie, skoro za mocno napompowane). No i takie to wszystko się robi jak w góralach. A szosa była taka inna do tej pory (wiadomo, tradycja rzecz święta). No cóż. Opony rowerowe Tubeless są naprawdę świetne. Łączą wszystkie zalety tego, co producenci mają do zaoferowania. Zaoszczędzają nam dużo czasu i cennych Wattów, dlatego: Zastanów się nad oponami bezdętkowymi. Chociaż raz w tygodniu…;-)
Jak się tych grzeszków pozbędziemy, to może się okazać, że ta nasza szosa to i szybsza i wygodniejsza i bardziej wszechstronna. Na bank tak będzie;-)
Całą gamę opon do rowerów szosowych marki Bontrager i Pirelli znajdziecie w naszym sklepie internetowym i stacjonarnym.
Przyjedź do nas!
Ustalimy na co pozwala Twój rower i jak Ty chcesz go używać.
Wybierzemy oponę rowerową, która spełni Twoje oczekiwania, da Ci poczucie bezpieczeństwa, komfort i prędkość.
A bez względu na to, czy chcesz mieć mleko, czy dętkę, dobierzemy Ci właściwe ciśnienie.
Do zobaczenia w Sportset na doborze opon rowerowych!!!