SportSET

Co niszczy rower? Serwis Warszawa

czyszczenie-smarowanie-lancucha

Cykliści muszą mieć świadomość, co niszczy rower? Dzięki temu będą mogli w przyszłości uniknąć powtarzania tych błędów i wyeliminują nieprawidłowe nawyki, doprowadzające do powolnego uszkodzenia używanego przez siebie jednośladu. 

Rower jest konstrukcją bardzo prostą mechanicznie, która nie zawiera zbyt wielu elementów. Dlatego też poważne awarie czy też rozległe uszkodzenia zdarzają się bardzo rzadko. Należy pamiętać, że rower nie wymaga skomplikowanych czynności serwisowych, poza tymi odpowiadającymi za sterowanie elektroniką czy też zabezpieczenie silnika elektrycznego. Warto jednak skupić się na tradycyjnych  jednośladach napędzanych siłą mięśni. Utrzymanie ich w doskonałym stanie technicznym wymaga przestrzegania pewnych zasad od rowerzysty. Warto pamiętać o tym, aby na dłużej cieszyć się bezproblemową jazdą. W przeciwnym razie posiadany rower może znacznie skrócić swoją przydatność do użytkowania. W trakcie eksploatacji wybranego modelu jednośladu, warto zwrócić uwagę na regularne odwiedzanie takich miejsc, jak serwis rowerowy Warszawa. Dzięki nim można zadbać o regularny przegląd poszczególnych elementów składowych konstrukcji, jak również wymianę zużytych bądź też mocno wyeksploatowanych części, które mogłyby negatywnie wpłynąć na komfort, szybkość, a także styl preferowanej jazdy, bez względu na to czy jest to szusowanie po trasach, czy też rekreacyjne poruszanie się po mieście. Warto zwrócić uwagę na to czy posiadany jednoślad nie ma zbyt mocno dokręconych śrub. Jeśli nie da się ich poluzować, można skorzystać z pomocy osób zatrudnionych w takim miejscu, jak serwis rowerowy Warszawa Wola. Są oni w stanie użyć odpowiednio dobranych preparatów, aby odkręcić zardzewiałe bądź też zbyt mocno dokręcone śruby w taki sposób, aby nie doprowadzić do uszkodzenia poszczególnych elementów składowych konstrukcji wybranego modelu roweru. 

lancuch-rowerowy

Co niszczy rower? Brak oczyszczania z soli, pyłów i błota 

Podstawą dbania o dobry wygląd roweru jest przede wszystkim jego oczyszczanie. Mycie roweru powinno być rutynową czynnością, odbywającą nie tylko w okresie, kiedy pada deszcz bądź też pojawiają się inne zanieczyszczenia, krążące nie tylko w cyrkulującym powietrzu. Zastosowanie łagodnych detergentów do mycia wszystkich elementów składowych roweru, umożliwi usunięcie zanieczyszczeń organicznych i nieorganicznych, nie tylko z ruchomych części jednośladu. Wiadomym jest, że wyżej wymienione osady mogą przedostać się do łożysk, a także innych części składowych, co spowoduje zatarcie zębatki lub też inne uszkodzenia mechaniczne. Oprócz powyższych działań, warto zadbać o regularne mycie roweru, również w zimie, kiedy drogi posypane są solą. Efektywne jej usuwanie zapobiega uszkodzeniu łańcucha, przerzutki  i innych elementów napędu. Można zainwestować w tak zwaną zimówkę – drugi rower. Jest to rozwiązanie polecane przez specjalistów zatrudnionych w takim miejscu, jak serwis rowerowy Warszawa Wola. Uważają oni, że posiadanie drugiego roweru na zmianę w trakcie zimy, jest świetnym pomysłem, umożliwiającym uniknięcie uszkodzenia konstrukcji tego jednośladu, który wymaga zainwestowania większej ilości funduszy z budżetu domowego. Posiłkując się radami osób zatrudnionych w takim miejscu, jak serwis rowerowy Warszawa, warto myć rower przy pomocy łagodnych detergentów. Nie zaleca się stosowania do tego celu myjek ciśnieniowych, ponieważ mogą one doprowadzić do wypłukania smaru z łożyska. 

Zaniechanie regularnych przeglądów i poluzowane śruby

Specjaliści, którzy zajmują się profesjonalną naprawą i regulowaniem poszczególnych podzespołów oraz części składowych w jednośladach, zalecają regularne czyszczenie ich napędu i smarowanie ich łańcucha. Serwis rowerowy Warszawa poleca swoim klientom dbanie o te części, na długo przed rozpoczęciem sezonu wiosennego i letniego, zachęcającego do odbywania wycieczek rowerowych. Zaniedbanie czyszczenia i smarowania napędu może doprowadzić do uszkodzenia trybów kasety, tarcz na korbie czy kółeczek przerzutki. Warto przetrzeć łańcuch szmatką bądź też wypłukać go w specjalnie dobranym  odtłuszczaczu, a następnie na każde jego ogniwo zaaplikować oliwkę. Tego typu działanie, zdaniem specjalistów zatrudnionych w takim miejscu jak serwis rowerowy Warszawa Wola, pozwoli na zadbanie o doskonały stan łańcucha, co będzie wpływało na wysoki komfort jazdy. Osoby poruszające się jednośladami, nie powinny zaniedbywać także regularnych przeglądów używanego przez siebie roweru. Można wówczas właściwie ocenić stan linek i pancerzy, a także dokręcić wszystkie poluzowane śruby. W trakcie przygotowania do kolejnego sezonu rowerowego, warto zweryfikować jakość pracy łożysk, zarówno w kołach, w suporcie, jak i w sterach. To niezmiernie ważne z uwagi na to, że wiele osób zgłasza wystąpienie problemów z poluzowanymi śrubami, które w trakcie dynamicznej jazdy, zaczynają odpadać od wybranych elementów, co może doprowadzić nawet do powstania bardzo groźnego w skutkach wypadku lub też konieczności naprawy i skorzystania z takich miejsc, jak serwis rowerowy Warszawa.

Nieregularna wymiana łańcucha rowerowego lub jego przekoszenie 

Prawidłowe dbanie o rower nie ma miejsca, gdy użytkownik jednośladu zaniedbuje regularną wymianę łańcucha. Wiadomym jest, że tego typu element zużywa się bardzo szybko. Chodzi tutaj głównie o wycieranie rolek na sworzniach. Jazda na zużytym łańcuchu rowerowym może doprowadzić do ścierania zębatki, zarówno na korbie, jak i na kasecie. Ponadto, uszkodzony łańcuch wpływa na trudniejszą zmianę biegów, a nawet uniemożliwia precyzyjne wykonanie tego manewru. Zazwyczaj biegi przeskakują i pojawia się problem z utrzymaniem łańcucha na pożądanym przełożeniu. Najgorszą rzeczą, jaką może zrobić użytkownik jednośladu, jest nieskorzystanie z pomocy specjalistów zatrudnionych w takim miejscu, jak serwis rowerowy Warszawa Wola, w celu wymiany łańcucha na nowy. Osoby pracujące tam podpowiedzą, jaki typ napędu wybrać. Wiele osób umyślnie nie decyduje się na kupno nowego łańcucha rowerowego, doprowadzając do całkowitego wyeksploatowania starego. To działanie, które może skończyć się poważną awarią poszczególnych elementów składowych konstrukcji rowerowej. Warto także zwrócić uwagę na to czy jazda na jednośladzie nie odbywa się z tak zwanym przekoszonym łańcuchem. Chodzi tutaj o skrzyżowanie lub przekoszenie powodujące, że pracuje on pod zbyt dużym kątem. Jest to działanie nieprawidłowe, ponieważ wystarczy wrzucić łańcuch na skrajne przełożenie, między innymi na dużą tarczę na korbie i dużą zębatkę na kasecie, a wówczas wygina się on nadmiernie, szybciej wycierając zębatki. Aby do tego nie dopuścić, specjaliści z takiego miejsca, jak serwis rowerowy Warszawa, zalecają unikanie przekoszenia łańcucha. Można wyeliminować ten problem poprzez niekorzystanie z trzech skrajnych biegów, umieszczonych na kasecie. 

Zmiany biegów pod obciążeniem

W trakcie użytkowania jednośladu wielu cyklistów popełnia podstawowy problem, zmieniając biegi pod obciążeniem. Zdaniem osób z takich miejsc, jak serwis rowerowy Warszawa Wola, jest to podstawowa przyczyna uszkodzenia jednośladu. Wielu  osobom zdarza się jazda z górki i pedałowanie z dużą siłą w trakcie, gdy górka się kończy i zaczyna podjazd. Wówczas brak zmiany biegów na lżejsze może doprowadzić do uszkodzenia poszczególnych podzespołów. Wykonywanie tej czynności na podjeździe, kiedy redukcja biegów musi być szybka i wymagająca wielokrotnych przełożeń, jest trudne, ale możliwe do wykonania. Już sam łańcuch rowerowy często wydaje odpowiednie dźwięki, kiedy ktoś zmienia biegi pod obciążeniem. Sposobem na uchronienie się przed tym, jest przede wszystkim przewidywanie tego, że wjazd pod stromą górkę wymaga regulacji biegów. To samo dotyczy poruszania się po aglomeracji miejskiej, gdy należy wrzucić lżejsze przełożenie, dojeżdżając do sygnalizacji miejskiej bądź też zbiegu chodnika i ulicy. Zmiana biegów pod obciążeniem jest bardzo potrzebna, gdyż zapobiega ono poddawaniu napędu ekstremalnym przeciążeniom, prowadzącym do jego szybkiego wyeksploatowani. To samo dotyczy jazdy przy zbyt twardych przełożeniach. Jeśli ktoś wyczynowo trenuje kolarstwo, może pasjonować się tego typu jazdą, jednakże warto przestawić się na jazdę z wyższą kadencją, czyli liczbą obrotów korby na minutę, ponieważ jazda na twardych przełożeniach uszkadza stawy i kolana, a także sam napęd jednośladu. Tego typu zalecenia pochodzą od specjalistów zatrudnionych w takim miejscu, jak serwis rowerowy Warszawa. Ich zdaniem jazda na zbyt twardych biegach może doprowadzić do poważnego uszkodzenia różnych podzespołów roweru. Serwis rowerowy Warszawa Wola to miejsce, w którym można uzyskać więcej porad na temat skutków jazdy na zbyt twardych biegach. 

Zbyt niskie lub za wysokie ciśnienie w oponach

Bardzo istotną kwestią, która wpływa na uszkodzenie jednośladu, jest nieprawidłowe ciśnienie w jego oponach. Zazwyczaj z boku tych elementów znajdują się informacje o zakresie zalecanego ciśnienia, do którego należy dopompować koła, montowane w tradycyjnych jednośladach. Niestety wiele osób zapomina o tym, jakie jest maksymalne i minimalne ciśnienie w oponach rowerowych. Można to sprawdzić w takim miejscu, jak serwis rowerowy Warszawa Wola, choć wiele osób preferuje samodzielne ustalenie wartości ciśnienia. To niezmiernie istotna sprawa, ponieważ zbyt niskie ciśnienie w kołach roweru powoduje szybsze zużycie się dętki i opony, a także ryzyko spadnięcia jej z obręczy. Z kolei bardzo wysokie ciśnienie, skutkuje znacznym zmniejszeniem przyczepności opony i przyczynia się do bardzo szybkiego jej zużycia. Serwis rowerowy Warszawa Wola do oceny ciśnienia w oponie posługuje się profesjonalnym manometrem. Urządzenie to można również zakupić w autoryzowanych punktach. W trakcie eksploatacji roweru, nie należy zaniechać również dbałości o amortyzację. Decydując się na nabycie taniego amortyzatora, wystarczy stosować wobec niego wyłącznie rutynowe zabiegi czyszczące. Jeśli  jednak jego zakup znacznie obciążył budżet domowy, należy poświęcić czas na zadbanie o jego doskonałą jakość. Z uwagi na powyższe, nie warto samodzielnie go konserwować, ale warto dostarczyć go do takiego miejsca, jak serwis rowerowy Warszawa Wola. Tamtejsi specjaliści są w stanie dokładnie i bezpiecznie rozebrać ten element i wyczyścić go od środka. Warto pamiętać, że nowoczesne amortyzatory, zaliczane do tak zwanej klasy premium, wymagają regularnych przeglądów, aby nie traciły one swoich właściwości. Dlatego też dbanie o amortyzację jednośladu przedłuża żywotność poszczególnych elementów składowych tego pojazdu. 

Przestrzeganie podstawowych zasad, dotyczących dbania o prawidłową eksploatację roweru, może sprawić, że używany jednoślad będzie dobrze służył danej osobie przez bardzo długi czas. Nie należy zaniedbywać niektórych kwestii, ponieważ mogą one doprowadzić do nieodwracalnego uszkodzenia poszczególnych elementów składowych, znajdujących się w konstrukcji posiadanego roweru. 

Powiązane posty